AE Perafort Bike

… amb la natura i l'esport …

Pirineus 2012

Alguns colls dels Pirineus han estat espectadors de la darrera aventura de l’A.E. Perafortbike. El passat divendres 4 components de l’Associació vam viatjar als Prineus per tal de pujar amb bicicleta, per segon any consecutiu, alguns dels ports mítics.
Vam sortir ben d’hora del poble, i a les 15 ja estàvem damunt la bicicleta pujant cap el Lac del Cap Long. Un total de 23 quilòmetrers de pujada fins arribar als 2200 metres d’alçada. Tot i que el calor va apretar de bon principi, ràpidament la boira i la humitat van ser presents en tot l’ascens. Després de recuperar forces al sostre del Lac de Cap de Long, vam baixar un altre cop cap a Saint Lary.
Dissabte vam tenir l’oportunitat de pujar un coll mític, el Col d’Aspin, i una troballa de l’any passat, l’Hourquette d’Ancizan. Vam quedar meravellats del paisatge l’any passat en aquest segon cas, però ara no vam tenir la mateixa sort. Un mar de boira ens va acompanyar durant tota la sortirda, i ens va impedir veure aquestes vistes.
Diumenge, finalment, vam atacar el Col d’Azet, un port amb duríssimes rampes. Les cames ja estaven pesades per la càrrega que portàvem dels dos diez anteriors, i l’ascens es va fer prou dur. La baixada fins Arreau ens va portar fins a Saint-Lary un altre cop, on després d’un dutxa vam iniciar camí de retorn a casa.
Tots quatre, l’Albert, en Martí, l’Agustí i en Sergi vam acabar molt contents de l’experiència, que de ben segur repetirem l’any vinent.